Producenci
Reklamacje i zwroty

Reklamacje i zwroty według regulaminu:

https://www.ekologicznadrogeriakrakow.pl/regulamin-sklepu

 

§ 8

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 7 i 11 .

Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.

Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór jest dostępny tutaj <<< formularz odstąpienia od umowy >>> jednakże nie jest to obowiązkowe.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Umowę sprzedaży uważa się za niezawartą.

Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. W przypadku, gdy Klient nie odbierze wysłanego Towaru i skorzysta z prawa do odstąpienia od Umowy, Klient ponosi koszt związany ze zwrotem przesyłki do Sprzedawcy.

Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.

Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, w których zwrócony Towar nosi ślady użytkowania wykraczające poza zakres określony w zdaniu poprzedzającym.

W przypadkach określonych w ustępie poprzedzającym Sprzedawca będzie uprawniony do żądania w szczególności odszkodowania stanowiącego różnicę pomiędzy wartością Towaru nowego a wartością Towaru zwróconego z uwzględnieniem stopnia zużycia.

Prawo odstąpienia, o którym mowa w niniejszym ustępie nie przysługuje:

w przypadku Towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu Konsumentowi; wyłączenie to dotyczy w szczególności środków do prania, kosmetyków,

w przypadku Towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia.

Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się od dnia wprowadzenia odpowiednich przepisów prawa do osoby fizycznej zawierającej Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

§ 9

Reklamacje

Wszelkie reklamacje mogą być składane: pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 2 lit. c, pocztą elektroniczną na adres biuro@ekologicznadrogeriakrakow.pl bądź osobiście w siedzibie Sprzedawcy do protokołu.

W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji (ewentualnie inne dane kontaktowe) oraz przedmiot reklamacji, jak również okoliczności uzasadniające reklamację. Brak podania danych osobowych może uniemożliwić udzielenie Klientowi odpowiedzi na reklamację. Z kolei brak podania przedmiotu reklamacji lub okoliczności uzasadniających reklamację może uniemożliwić rozpoznanie reklamacji lub też spowodować negatywne rozpatrzenie reklamacji.

Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.

Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że uznał reklamację.

Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

 

Bezpieczne zakupy
  • Różne formy płatności
  • Gwarantowana dostawa
  • Szyfrowane dane i transakcje

Przelewy24 - eko manufaktura

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl